Thursday, September 3, 2009

Tazkirah Ramadhan

Jamek Makmuriah..2 September.. AlhamdulilLah semakin makmur masjid kita. Semenjak Pakatan Rakyat mengemudi masjid pelbagai aktiviti silih berganti. Semoga semua yang dilaksanakan memperolehi keberkatan dan keredhoan Allah.
Solah Tarawikh malam tersebut
Tazkirah selepas solat Tarawikh kali ini menjemput yang berbahagia Dr Badrul Amin. Semua kita kenal siapa Dr Badrul Amin. AlhamdulilLah kehadiran seperti mana kita harapkan. Isi kandungan berkisar Ramadhan, bagaimana kita menjalani kehidupan sebagaimana yang dikehendaki Allah dan bagaimana kita mengurus kehidupan menurut panduan Ilahi agar kita tidak terpesong dari landasan.
Dr Badrul Amin Baharom
Hadith menyatakan berlaku akhir zaman ini manusia itu awal paginya muslim petangnya kafir, petangnya muslim paginya kafir.
Khusyuk mendengar tazkirah
Maka berfikir kita tentang segala amal kita seharian..percakapan kita, tingkahlaku kita dan segalanya. Jangan berlaku semberono. Letakkan Iman kita dahulu di hadapan sebelum kita melakukan sebarang amal bermaksud tapis segala amal kita dari segi tutur kata dan tingkahlaku dengan tapisan IMAN. Ramadhan Karim...Allahu Akram. Wassalam.

0 comments:

Post a Comment

Template by:
Free Blog Templates